24 marca 2015
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (WB)
59-500 Złotoryja, Pl. Niepodległości 8
(fax. 76 8786-955)
PRACOWNICY WYDZIAŁU
Kierownik Wydziału - Iwona Kindler (tel. 76 506 53 37)
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
tel: (76) 8788 617
fax. do PCZK (76) 8788 616
tel. całodobowy: 501-009-015
e-mail: zlotoryja@czkw.wroc.pl
1. Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
1) zapewnienie przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
2) zapewnienie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego i dokumentowanie podejmowanych działań;
3) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
4) przygotowanie i zapewnienie działania powiatowego systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach oraz powiatowego systemu wykrywania i alarmowania;
5) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
6) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
7) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
8) opracowywanie i wysyłanie zbiorczych meldunków i raportów o sytuacji w Powiecie,
z uwzględnieniem prognozowanych zagrożeń;
9) opracowywanie projektów zarządzeń i wytycznych Starosty z zakresu Obrony Cywilnej (Ochrony Ludności) Zarządzania – Reagowania Kryzysowego i Spraw Obronnych;
10) prowadzenie obsługi merytorycznej, organizacyjno- technicznej Powiatowego Zespołu
Zarządzania Kryzysowego;
11) obsługa kancelaryjno – biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności komisji;
12) opracowywanie Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz jego bieżąca
aktualizacja;
13) opiniowanie Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego;
14) opracowanie Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzą oraz jego
bieżąca aktualizacja – współpraca, w zakresie tworzenia planów, z gminami powiatu;
15) opracowywanie i aktualizacja procedur zarządzania kryzysowego;
16) opracowywanie analiz zagrożeń w Powiecie;
17) gromadzenie i bieżąca analiza baz danych, umożliwiająca właściwą organizację
i realizację zadań zarządzania kryzysowego;
18) informowanie w trybie alarmowym służb ratowniczych i ostrzeganie ludności
o możliwości powstania nadzwyczajnych zagrożeń oraz o zasadach postępowania
ludności w sytuacji zagrożenia;
19) organizowanie i koordynowanie akcji zwalczających klęski żywiołowe oraz kierowanie tymi akcjami;
20) prowadzenie akcji prewencyjnej na terenach zagrożonych powodzią;
21) nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych w przypadku
niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty dla zwalczania klęsk
żywiołowych;
22) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie tworzenia warunków do koordynacji działań oraz udzielania i przyjmowania pomocy humanitarnej;
23) organizacja i ciągłe udoskonalanie systemu łączności dla potrzeb Starosty
w sytuacjach kryzysowych, w szczególności z administracją rządową, jednostkami
samorządu terytorialnego oraz centrami administracji zespolonej i podległymi służbami;
24) współdziałanie z organami i instytucjami powołanymi do organizowania i prowadzenia akcji ratowniczych;
25) obsługa Platformy Operacyjnej Zarządzania Kryzysowego;
26) prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego;
27) opracowanie i aktualizacja „Planu Obrony Cywilnej Powiatu”, w tym:
a) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze Powiatu,
b) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
c) zapewnienie wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłowych spożywczych oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
d) przygotowanie i zapewnienie niezbędnej pomocy przy grzebaniu zmarłych,
e) wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielenia pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy;
28) opiniowanie „Planów Obrony Cywilnej” jednostek samorządu terytorialnego;
29) opracowywanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej;
30) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
31) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie Powiatu;
32) opracowanie oraz bieżąca aktualizacja „Planu Ochrony Zabytków”, w tym planowanie oraz zapewnienie ewakuacji dóbr kultury na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) wojny;
33) integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, inspekcji i straży oraz społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
34) współpraca z terenowymi organizacjami administracji wojskowej;
35) opracowywanie informacji dotyczących realizacji zadań w zakresie obrony cywilnej;
36) gromadzenie i bieżąca aktualizacja baz danych, umożliwiająca właściwą organizację i realizację zadań obrony cywilnej;
37) ustalanie zadań, kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej;
38) utrzymywanie w stanie gotowości systemów łączności, alarmowania, ostrzegania, informowania ludności w związku z zaistniałymi zagrożeniami;
39) opiniowanie projektów prawa miejscowego dot. obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
40) realizowanie ustawowych zadań związanych z obronnością państwa;
41) organizacja natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych w ramach Akcji Kurierskiej;
42) opracowanie Planu Akcji Kurierskiej oraz bieżąca aktualizacja;
43) realizowanie zadań z zakresu doręczania kart powołania i rozplakatowania obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej;
44) współpraca z gminami, Wojskowym Centrum Rekrutacji w Bolesławcu, Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim;
45) szkolenie osób wchodzących w skład Akcji Kurierskiej Starostwa Powiatowego;
46) realizowanie zadań wynikających z obowiązku Państwa Gospodarza HNS;
47) opracowanie Dokumentacji Punktu Kontaktowego HNS Powiatu Złotoryjskiego, bieżąca aktualizacja;
48) współdziałanie z gminami i Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim we Wrocławiu;
49) opracowanie i aktualizacja Instrukcji Stałego Dyżuru;
50) szkolenie obsady Stałego Dyżuru Starostwa Powiatowego;
51) opracowanie i aktualizacja Instrukcji Głównego Stanowiska Kierowania;
52) organizacja i Funkcjonowanie Stanowiska Kierowania;
53) szkolenie obsady Głównego Stanowiska Kierowania;
54) opracowanie i aktualizacja Zapasowego Stanowiska Kierowania;
55) realizacja zadań z zakresu wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obronności;
56) opracowanie i aktualizacja „Planu Organizacji, Rozwinięcia i Działania Zespołów
Zastępczych Miejsc Szpitalnych”;
57) opracowanie i aktualizacja „Planu Przygotowań Podmiotów Leczniczych Powiatu
Złotoryjskiego na potrzeby obronne państwa”;
58) kontrola z zakresu wykonywania zadań obronnych;
59) przygotowanie Starostwa i jednostek organizacyjnych do funkcjonowania w okresie
podnoszenia gotowości obronnej Państwa;
60) organizacja i realizacja terenowych ćwiczeń obronnych w Powiecie i Gminie;
61) programowanie i planowanie szkolenia obronnego na szczeblu powiatu;
62) organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu;
2. Do zadań ochrony informacji niejawnych należy m.in.:
1) przejmowanie dokumentacji,
2) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
3) przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
4) udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
5) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
6) przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do archiwum państwowego,
7) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
8) doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją.
Metryczka
Wytworzono: | 2015-03-24 11:05 | przez: Tomasz Saluszewski |
---|---|---|
Opublikowano: | 2015-03-24 14:35 | przez: Tomasz Saluszewski |
Zmodyfikowano: | 2023-10-03 14:33 | przez: Tomasz Saluszewski |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Złotoryi | |
Odwiedziny: | 9485 |
Rejestr zmian
- [2023-10-03 14:33:04]Tomasz SaluszewskiAktualizacja
- [2019-05-20 08:52:16]Tomasz SaluszewskiAktualizacja