59-500 Złotoryja, Pl. Niepodległości 8
(fax 76 8786-955)
Pracownicy Wydziału:
Księgowa - Joanna Skwark
Główna Księgowa – Karolina Świątkowska
Inspektor - Kamila Żarnowska
(pok. 201, tel. 76 506 53 26)
Główny specjalista – Teresa Janczyszyn
(pok. 212, tel. 76 506 53 24)
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należą sprawy :
1) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Starostwa;
2) opracowanie projektu budżetu Powiatu oraz układu wykonawczego budżetu;
3) nadzór nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu Powiatu;
4) opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz wieloletniej prognozy finansowej;
5) opracowywanie planu finansowego Starostwa i jego realizacja;
6) sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowością prowadzenia rachunkowości przez powiatowe jednostki organizacyjne;
7) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z realizacji budżetu Powiatu oraz opracowywanie okresowych analiz wynikających z przepisów prawa i bieżących potrzeb;
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych dla Starostwa i budżetu Powiatu;
9) dystrybucja środków finansowych budżetu dla jednostek podległych;
10) prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego, innej dokumentacji związanej z wynagrodzeniami oraz rozliczeń w tym zakresie z instytucjami publiczno – prawnymi;
11) prowadzenia ewidencji ilościowo - wartościowej majątku Starostwa oraz rozliczanie inwentaryzacji;
12) prowadzenie rejestru podatku VAT, sporządzanie cząstkowych oraz zbiorczych deklaracji, przekazywanie deklaracji do właściwego urzędu;
13) sporządzanie JPK cząstkowego i zbiorczego, przekazywanie do właściwego organu;
14) sporządzanie okresowej sprawozdawczości Starostwa;
15) prowadzenie rozliczeń w ramach otrzymanych dotacji i subwencji oraz dotacji udzielanych z budżetu Powiatu;
16) prowadzenie windykacji należności Skarbu Państwa i Powiatu;
17) prowadzenie obsługi księgowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie prowadzenia ewidencji;
18) wykonywania innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa;
19) planowanie, realizowanie i koordynowanie projektów z zakresu swojej
działalności z wykorzystaniem funduszy unijnych i środków pozabudżetowych;
20) rozliczanie (przygotowywanie wniosków o płatność) projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych;
21) administrowanie Pracowniczym Planem Kapitałowym (PPK), w szczególności:
a) ustalanie listy pracowników włączonych do PPK i cykliczna ich obsługa,
b) uwzględnianie kosztu na wpłaty w planie finansowym,
c) naliczanie i dokonywanie wpłat do PPK,
d) przekazywanie informacji i bieżąca współpraca z instytucją finansową,
e) przyjmowanie dyspozycji od pracowników odnośnie PPK i przechowywanie dokumentacji;
22) prowadzenie ewidencji i rozliczanie składników majątkowych Starostwa;
23) prowadzenie rejestru umów, zgodnie z ustawą o finansach publicznych.