9 grudnia 2024
Nabór na stanowisko - Główny księgowy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi
Złotoryja, dnia 9 grudnia 2024 r.
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W ZŁOTORYI
ALEJA MIŁA 18 , 59-500 ZŁOTORYJA
OGŁASZA NABÓR NA KANDYDATA
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Główny księgowy
Pełny wymiar czasu pracy
I. Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych, oraz korzystanie z pełnych praw publicznych.
3. Niekaralność (brak prawomocnego wyroku sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe).
4. Nieposzlakowana opinia.
5. Spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
6. Minimum 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku księgowego w jednostkach samorządu terytorialnego.
7. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
8. Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przepisów dotyczących podatków i ubezpieczeń społecznych, o samorządzie powiatowym, Prawo zamówień publicznych.
9. Znajomość obsługi komputera i programów finansowo – księgowych niezbędnych do obsługi budżetu placówki (tj. Budżet, Płatnik, program kadrowo – płacowy).
10. Mile widziane doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania funduszy zewnętrznych, w tym środków z UE.
II. Wymagania dodatkowe
1. Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
2. Zdolność analitycznego myślenia.
3. Odporność na stres.
4. Kreatywność, dokładność.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie kompleksowej rachunkowości PCPR zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegającymi na:
a) zorganizowaniu sporządzenia, przyjmowania, obiegu, archiwizacji i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- ochronę mienia będącego w posiadaniu PCPR,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sposób umożliwiający:
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- ochronę mienia będącego w posiadaniu PCPR oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób odpowiedzialnych za to mienie,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
2. Prowadzenie gospodarki finansowej PCPR zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środków pieniężnych zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu i innych będących w dyspozycji PCPR,
b) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
c) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzeniu rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
3. Dokonywanie w ramach wewnętrznej kontroli finansowej:
a) wstępnej i bieżącej kontroli operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym PCPR,
b) wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych stanowiących przedmiot księgowania.
4. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, a dotyczących prowadzenia rachunków, w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, procedur wewnętrznej kontroli finansowej, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
5. Opracowanie sprawozdań finansowych , budżetowych i ich analiza.
6. Obliczanie wynagrodzeń, sporządzanie list płac.
7. Obliczanie i sporządzanie dokumentacji w zakresie wypłat zasiłków
chorobowych, rodzinnych, macierzyńskich, pielęgnacyjnych.
8. Wydawanie zaświadczeń rentowych, emerytalnych, wysokości zarobków,
zasiłków.
9. Sporządzanie rozliczeń miesięcznych płac.
10. Sporządzanie kartotek płacowych pracowników.
11. Sporządzanie dokumentacji niezbędnej do sprawozdawczości.
12. Dokonywanie rozliczeń podatkowych z budżetem. Naliczanie podatku od
płac oraz sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej.
13. Dokonywanie rozliczeń z ZUS w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych. Sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej.
14. Dokonywanie wypłat wynagrodzeń z bezosobowego funduszu płac (umowa zlecenie).
IV. Wymagane dokumenty:
Niezbędne:
1. Życiorys (CV) własnoręcznie podpisany.
2. List motywacyjny własnoręcznie podpisany.
3. Kserokopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie i uprawnienia.
4. Kserokopia dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia, w tym potwierdzenie wymaganej praktyki w księgowości).
5. Oświadczenie kandydata o niekaralności o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/nie byłem prawomocnie skazana/skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe”.
6. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
7. Oświadczenie kandydata o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych na stanowisko Głównego księgowego w związku z prowadzoną rekrutacją przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi al. Miła 18, 59-500 Złotoryja.”
8. Oświadczenie kandydata dotyczące ochrony danych osobowych o następującej treści:
“Oświadczam, iż zostałem poinformowany o tym że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi, al. Miła 18, 59-500 Złotoryja, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Kierownik PCPPR,
2) Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem:
- drogą papierową na adres: al. Miła 18, 59-500 Złotoryja,
- e-mail: iod@pcpr-zlotoryja.pl
3) Dane osobowe (oraz dodatkowe dane np.: do kontaktu, wizerunek i inne - o ile zostaną zawarte w złożonej aplikacji) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4) W zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie zgody - osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
5) Odbiorcą danych może być podmiot działający na zlecenie administratora danych,
tj. podmiot świadczący usługi IT w zakresie serwisowania i usuwania awarii.
6) Dane zgromadzone w procesach rekrutacyjnych będą przechowywane do czasu wyłonienia kandydata do zatrudnienia.
7) Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi. Ponadto przysługuje jej prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
8) Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie jej danych osobowych. Organ ten będzie właściwy do rozpatrzenia skargi z tym, że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji.
9) Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi.
10) Przekazane dane nie będą podlegały profilowaniu ani zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji”.
Dodatkowe:
Kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach oraz inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego księgowego” na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi, al. Miła 18 w terminie do dnia 23 grudnia 2024 r.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://www.bip.powiat-zlotoryja.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Złotoryi, al. Miła 18.
Kierownik
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Złotoryi
(-)Wojciech Szanduła
Metryczka
Wytworzono: | 2024-12-09 09:24 | przez: Wojciech Szanduła |
---|---|---|
Opublikowano: | 2024-12-09 09:24 | przez: Tomasz Saluszewski |
Zmodyfikowano: | 2024-12-09 09:11 | przez: Tomasz Saluszewski |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Złotoryi | |
Odwiedziny: | 798 |
Rejestr zmian
- [2024-12-09 09:11:40]Tomasz SaluszewskiUtworzenie