28 maja 2024
Uchwała Nr 455/2024 w sprawie trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi i przejmowanymi na własność Powiatu Złotoryjskiego na podstawie art. 130 a ust. 10 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz powołania Komisji ds. sprzedaży i likwidacji (..)
UCHWAŁA Nr 455/2024
ZARZĄDU POWIATU ZŁOTORYJSKIEGO
z dnia 16 kwietnia 2024 r.
w sprawie trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi i przejmowanymi na własność Powiatu Złotoryjskiego na podstawie art. 130 a ust. 10 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz powołania Komisji ds. sprzedaży i likwidacji tych pojazdów
Na podstawie art. 32 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 107) w związku z art. 130a ust. 10 i ust. 10f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) oraz § 3 pkt 1 lit. a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1805) uchwala się, co następuje:
§1
W ramach gospodarowania nabytym mieniem Powiatu ustala się następujący tryb postępowania z pojazdami przejętymi na własność Powiatu na podstawie art. 130a ust. 10 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
1) po uprawomocnieniu się postanowienia sądu orzekającego przepadek pojazdu na rzecz Powiatu zostaje wpisany do rejestru przepadków pojazdów na podstawie odpowiednich dokumentów - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
2) w celu ustalenia wartości użytkowej pojazdu zleca się uprawnionemu biegłemu skarbowemu ocenę techniczną i wycenę - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
3) na podstawie sporządzonej przez biegłego skarbowego oceny technicznej i wyceny dokonuje się zakwalifikowania pojazdu do sprzedaży, nieodpłatnego przekazania lub zniszczenia - wykonanie zadania powierza się Komisji, o której mowa w § 2, która sporządza na tę okoliczność stosowny protokół i przekazuje do zatwierdzenia Staroście Złotoryjskiemu,
4) pojazdy, których stan techniczny na podstawie oceny technicznej, o której mowa w pkt 2 i opinii Komisji, o której mowa w § 2, kwalifikuje się wyłącznie do zniszczenia, przeznacza się do utylizacji i przekazuje do wyznaczonej przez wojewodę stacji demontażu - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
5) pojazdy zakwalifikowane do sprzedaży podlegają likwidacji w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 lutego
2011 r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1805) - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Rozwoju,
6) pojazdy zakwalifikowane do nieodpłatnego przekazania podlegają likwidacji w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 lutego
2011 r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1805) - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
7) ogłoszenie o zamiarze sprzedaży pojazdów zamieszcza się na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Złotoryi - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Rozwoju,
8) pojazdy nie zlikwidowane w trybie określonym w pkt 5 i pkt 6 przeznacza się do utylizacji i przekazuje do wyznaczonej przez wojewodę stacji demontażu - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
9) pojazdy sprzedane, nieodpłatnie przekazane lub zutylizowane wykreśla się z rejestru przepadków pojazdów na podstawie stosownych dokumentów - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
10) o sprzedaży, nieodpłatnym przekazaniu lub przekazaniu pojazdu do stacji demontażu w celu jego utylizacji zawiadamia się stosowny organ rejestrujący w celu wyrejestrowania lub zgłoszenia sprzedaży pojazdu - wykonanie zadania powierza się stosownym upoważnieniem Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
11) opłaty, o których mowa w art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym ust.6 stanowią dochód własny powiatu i będą pobierane przez Wydział Finansowy,
12) po sprzedaży, nieodpłatnym przekazaniu lub utylizacji pojazdu niezwłocznie wydaje się decyzję o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu, powstałych od momentu wydania decyzji jego usunięcia do zakończenia postępowania - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Komunikacji,
13) egzekucja należności, o której mowa w pkt 12 następuje na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym
w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 ze zm.) - wykonanie zadania powierza się Wydziałowi Finansowemu,
14) postępowanie administracyjne w sprawie udzielania ulg w spłacie należności, o których mowa w pkt 12 przeprowadza się na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia
2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 poz. 1270 ze zm.) - wykonanie zadania powierza się Kierownikowi Wydziału Finansowego.
§2
1. Powołuje się Komisję ds. kwalifikowania pojazdów stanowiących własność Powiatu do sprzedaży, przekazania lub likwidacji, zwaną dalej „Komisją" w składzie:
1) Arkadiusz Kobylarz – Kierownik Wydziału Komunikacji - Przewodniczący Komisji,
2) Monika Stolarczyk – Zastępca Kierownika Wydziału Komunikacji – Wiceprzewodnicząca Komisji,
3) Karolina Świątkowska – Członek,
4) Izabela Michalska – Członek - sekretarz.
2. Komisja obraduje w obecności co najmniej trzech członków, w tym przewodniczącego Komisji lub wiceprzewodniczącego Komisji.
3. Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.
W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Komisji.
4. Z posiedzeń Komisji sporządza się pisemny protokół.
§3
1. Zadaniem Komisji jest zakwalifikowanie pojazdów przejętych na własność Powiatu na podstawie postanowienia sądu, o którym mowa w § 1, do sprzedaży, nieodpłatnego przekazania lub zniszczenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
2. Kwalifikacja pojazdów przejętych na własność Powiatu odbywa się na podstawie oceny technicznej i oszacowanej wartości pojazdu, o której mowa w § 1 pkt 2.
§4
1. Sprzedaż pojazdów następować będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
2. Z postępowania sprzedaży, nieodpłatnego przekazania sporządza się protokół i przedstawia Staroście Złotoryjskiemu do zatwierdzenia.
3. Zatwierdzony protokół, o którym mowa w ust. 2 przekazuje się do Wydziału Komunikacji oraz stosowny dokument sprzedaży do Wydziału Finansowego w celu kontynuacji postępowania zgodnie z § 1 pkt 12, 13 uchwały.
4. Dokumentem zniszczenia pojazdu jest zaświadczenie o demontażu pojazdu wystawione przez Stację Demontażu.
§ 5
Traci moc uchwała Zarządu Powiatu Złotoryjskiego Nr 27/2019 z dnia 16 kwietnia 2019 r. w sprawie trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi i przejmowanymi na własność Powiatu Złotoryjskiego na podstawie art. 130 a ust. 10 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz powołania Komisji ds. sprzedaży i likwidacji tych pojazdów zmieniona uchwałami: Nr 38/2019 z dnia 11 czerwca 2019 r., Nr 55/2019 z dnia 12 listopada 2019 r.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Metryczka
Wytworzono: | 2024-05-28 11:06 | przez: Starosta Złotoryjski Wiesław Świerczyński |
---|---|---|
Opublikowano: | 2024-05-28 11:06 | przez: Aleksandra Łuniewska |
Zmodyfikowano: | 2024-05-28 11:04 | przez: Aleksandra Łuniewska |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Złotoryi | |
Odwiedziny: | 122 |
Rejestr zmian
- [2024-05-28 11:04:33]Aleksandra Łuniewskapublikacja w BIP